Кабінет історії та правознавства

Лист МОНУ щодо Проекту нової редакції 
Програм з історії України, всесвітньої історії та правознавства 


Міністерство освіти і науки України 
                                                                                                                 ЛОІППО

 Проект нової редакції Програм з історії України, всесвітньої історії та правознавства обговорено на засіданні методичного об’єднання вчителів історії та правознавства м.Стрия Львівської обл..
 Без сумніву, перше питання, яке виникає: для чого так часто вносити зміни в програми з історії? Чи дійсно навчальні програми розвантажені і настільки, що потрібно і доцільно їх змінювати? На наш погляд – це не зовсім так.
 1. Оскільки планується зміна структури освіти, має бути новий стандарт і відповідно до нього складатися програми. Чи через рік нас не чекатимуть знову нові програми?
 2. Програма 5 класу 2012 року повністю зруйнована. На наш погляд вона набагато важча від діючої, не враховані вікові особливості. Учні 5-их класів не сприймуть такі поняття як цивілізація, Український П’ємонт, Литовсько-Руська держава… 
3. Як можна за 45 хвилин уроку пояснити п’ятикласнику суть подій 1917-1921 років і навчити висловлювати судження щодо трьох визначних постатей: М.Грушевського, С.Петлюри та П.Скоропадського?
 4. Чи можна протягом одного уроку проводити узагальнення і тематичний контроль? (Це стосується всіх класів). Це означає, що уроків узагальнення не буде. 
5. Чи доцільно на останньому уроці навчального року, де йдеться узагальнення до курсу, де вчитель повинен виставити семестрові і річні оцінки, давати ще одну практичну роботу ( Це по рахунку 35- ий урок !).
 6. В проекті програми 6 класу додано близько 20 нових положень, яких не було у попередній програмі: утворення рас, Середньостогівська археологічна культура, імперія Хетів, спроби релігійної реформи Ехнатоном і т.д. 
7. Суттєво збільшується кількість фактажу у 9 класі (всесвітня історія). 
8. Плануючи прийняти нові програми, чи забезпечить Міністерство освіти і науки України учнів новими підручниками, відповідно до цих програм ? А можливо купувати підручники зобов’яжуть батьків? В умовах сьогодення 80% учнів навчатимуться без підручників ( батьки не будуть в змозі придбати підручники) і це стане ще однією суттєвою проблемою для вчителя. Тоді мова вже зовсім не буде йти про інтерактивні форми і методи роботи, про навчання учнів аналізувати, розуміти матеріал, робити узагальнення, висновки. Вчитель стане в кращому випадку вузівським лектором.
 9. Розвантажити програми можна було б за рахунок уроків, на яких вивчаються питання культури. Адже в школах запроваджено предмет «Художня культура», хоча ми розуміємо, що історичний матеріал не буде повним без тем культурного розвитку. Чи вивчалося питання доцільності і результативності вивчення предмету «Художня культура»? Було б більше користі, якби ці години додали на вивчення історії України. 
10. Пропонуємо дати право вибору вчителям: як альтернативу залишити нині діючі програми. 11. Поряд з цим є певні позитивні моменти, хороші відгуки у вчителів щодо проекту програми історії України 8 класу, лабораторно-практичних занять, хоча теми таких занять вчитель повинен мати право міняти на свій розсуд, виходячи з того, як учні засвоюють матеріал теми. 12. Цікаво було б знати прізвища авторів проектів програм, чи є серед них вчителі- практики? 

Вчитель історії і правознавства 
 Стрийської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. №7, 
 голова міського м/о вчителів історії і правознавства С.Рубан

















Хода до 100-чя з Дня утворення легіону Січових Стрільців

















Віртуальна подорож 
кабінетом історії та правознавства






Немає коментарів:

Дописати коментар